Realizacja projektu „Poprawa efektywności kształcenia ogólnego w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Gminie Ornontowice”.
Od września 2020r. rozpoczęliśmy realizację projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 „Poprawa efektywności kształcenia ogólnego w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Gminie Ornontowice” . Projekt trwać będzie do 30.06.2022r. i ma na celu kształtowanie kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy oraz kreatywności, innowacyjności i pracy zespołowej, w tym doradztwo edukacyjno-zawodowe dla uczniów i uczennic, a także tworzenie warunków w szkołach sprzyjających nauczaniu eksperymentalnemu. Projekt w zależności od typu zajęć dedykowany jest uczniom klas IV – VIII. Regulamin rekrutacji uczestników projektu uwzględnia treści i wymogi zawarte we wniosku projektu i jest dla uczniów bezpłatny.
Zadania w ramach projektu realizowane będą w następujących obszarach:
Zajęcia dodatkowe (wyrównawcze) z języka angielskiego i języka niemieckiego (10 grup)
Zajęcia dodatkowe ( wyrównawcze) z matematyki (10 grup).
Warsztaty z innowacyjnych metod efektywnego uczenia się.
Koła zainteresowań z matematyki, chemii, fizyki, biologii (po 3 grupy) dla uczniów ze szczególnymi uzdolnieniami prowadzone metodą eksperymentu.
Doradztwo edukacyjno – zawodowe (podniesienie kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych na rynku pracy).
Wyjazdy edukacyjno – rozwijające w formie warsztatów.
Wyposażenie pracowni do nauczania metodą eksperymentu w zakresie nauk: matematyki, biologii, chemii i fizyki.
Efekty :
Wyrównanie szans edukacyjnych, podniesienie poziomu nauczania i efektywnego uczenia się, zmniejszenie dysproporcji edukacyjnych i rozwojowych dzieci z problemami edukacyjnymi poprzez udział w zajęciach dodatkowych i wyrównawczych z matematyki, chemii, fizyki, biologii oraz języków obcych angielskiego i niemieckiego. Rozwój zainteresowań dzieci poprzez udział w zajęciach sprzyjających nauczaniu eksperymentalnemu w odpowiednio wyposażonych pracowniach: biologicznej, chemicznej, fizycznej i matematycznej.
Udział dzieci w zajęciach z doradztwa zawodowo edukacyjnego daje możliwość świadomego wyboru kierunku dalszego kształcenia się.
Promowanie równości szans mężczyzn i kobiet.
Wartość całkowita projektu: 414 345,00 zł
Dofinansowanie projektu z EFS: 352 193,25 zł